تصاویر دوربین مدار بسته را قبل از اجرا ببینید
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
تصاویر دوربین مدار بسته را قبل از اجرا ببینید
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 17:7

با کمک نرم افزار طراحی دوربین مدار بسته تصاویر دوربین ها را قبل از اجرا ببینید:

یکی از دغدغه های مجریان سیستم های نظارت تصویری طراحی سیستم به طوری است ک با کمترین تعداد دوربین بیشترین فضاها را پوشش دهند ، و بتوانند در محل های با اهمیت بالا تصاویری با جزئیات مناسب داشته باشند . لذا وقت زیادی را در محل پروژه برای آزمودن محل و نوع دوربین ها می گذرانند . و در بسیاری موارد پس از اجرا نتیجه ی مطلوب مشتریان نخواهند بود . با کمک نرم افزارهای طراحی دوربین مدار بسته می توان شبیه سازی محل پروژ و اجرای سیستم به طور مجازی تا حد زیادی از این مشکلات جلوگیری کرد .

مزایای استفاده از نرم افزارهای طراحی سیستم دوربین مدار بسته :

جذب مشتریان بیشتر

در فضای رقابتی امروز داشتن مشتریان جدید یکی از علل موفقیت است . با این نرم افزار شما می توانید با استفاده از نقشه های اجرای دقیق ، تصاویر سه بعدی و مدل هایی از اشیاء و افراد . پیشنهادات فنی و پیش فاکتورهای دقیقی ارائه دهید ، که تاثیر به سزایی در تصمیم گیری مشتریان برای انتخاب شما می گذارد . با این روش شما می توانید به مشتریان خود نشان دهید . که با بکارگیری دوربین های مناسب و با تعداد کافی ،با به حداقل رساندن سخت افزار مورد نیاز می توان نقاط مورد نظر را پوشش داد . به این ترتیب شما قادر خواهید بود در کوتاه ترین زمان یک راهکار دقیق به مشتری خود ارائه دهید که باعث جذب مشتریان جدید برای شما می شود .

طراحی آسان و سریع سیستم نظارتی :

با استفاده از یک نرم افزار طراحی شما می توانید به راحتی و با استفاده از آیکون های موجود در برنامه و امکانات گرافیکی دیگر پلان کلی سیستم نظارت تصویری مورد نظر را طراحی کنید و قبل از اجرای کامل سیستم از محل قرارگیری دوربین ها اطمینان حاصل کنید . و یا شناسایی نقاط کور می توانید بهترین محل قرارگیری دوربین ها و تعداد دوربین مورد نیاز را تعیین نمایید .همچنین می توانید پهنای باند مصرفی و میزان حافظه مورد نیاز برای ذخیره سازی را نیز تعیین نمایید . 

تشویق مشتریان به بیشتر هزینه کردن :

پرداخت هزینه کمتر همیشه یکی از اولویت های هر پروژه ای است اما نه همیشه ،مخصوصا زمانی که مساله امنیت در میان باشد زمانی که کاربران دلیلی برای افزایش تعداد دوربین ها یا استفاده از دوربین های بهتر نمی بینند ، شما می توانید با کمک مدل های ارائه شده توسط برنامه به آنها نشان دهید که چگونه افزایش کیفیت یا تعداد دوربین ها می تواند به شناسایی بهتر افراد و افزایش امنیت کمک کند . ممکن است این کار در ابتدا هزینه بی مورد به نظر برسد اما در درازمدت با افزایش امنیت این هزینه ها جبران خواهد شد .

افزایش اعتماد مشتریان :

پیدا کردن مشتریان جدید تنها یک روی سکه است ، اگر این مشتریان به خوبی پشتیبانی نشوند و ناراضی باشند ، افزایش تعدادمشتریان بی حاصل خواهد بود . بنابراین جلب اعتماد مشتریان راهی مطمئن به سوی موفقیت است . این گونه نرم افزارها با برآورده کردن نیازهای مشتریانتان به افزایش رضایتمندی آنها کمک می کنند . برقراری ارتباط در هر کسب و کاری حیاتی است و هرگونه سوءتفاهم باعث اتلاف وقت و سرمایه مجریان و کاربران می شود . 

بنابر این شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای طراحی بر اساس نیازهای مشتریان خود یک مدل کامل از پروژه فراهم کرده و از ایجاد هرگونه سوء تفاهمی جلوگیری کنید .

نرم افزارطراحی دوربین آی پی JVSG

یکی از نرم افزارهایی که به منظور طراحی سیستم های نظارتی مورد استفاده قرار می گیرد . نرم افزار طراحی دوربین آی پی JVSG است . این یک نرم افزار گرافیکی است که به علت سادگی کار با آن و امکانات فراوان مورد استقبال گسترده طراحان و مجریان سیستم های دوربین مدار بسته قرار گرفته است .

اکثر افراد از روی تصاویر یادگیری و درک بهتری از موضوع پیدا می کنند تا متن ، این برنامه از این موضوع بهترین استفاده را کرده است و اطلاعات را به روشی ساده و قابل درک به نمایش می گذارد . بنابر این بدون نیاز به یادآوری فرمان ها و یا عملکردهای پیچیده تنها از روی اشکال و یا رنگ ها شما می توانید از این برنامه استفاده نمایید .

برای شروع به کار با این برنامه شما می توانید پلان محل مورد نظر خود را با توجه به اندازه های محل توسط همین نرم افزار طراحی کنید و یا یک پلان از قبل طراحی شده را با یکی از فرمت های JPEG-BITMP یا ..... مورد استفاده قرار دهید . در مورد فضاهای خارجی می توانید با کمک نرم افزار گوگل یک عکس هوایی از محل تهیه کرده و به عنوان پلان محل از آن استفاده کنید .

این نرم افزار علاوه بر نمایش نمای 2 بعدی که همان پلان شماست امکان نمایش سه بعدی پلان را نیز دارد . در زمان طراحی پلان توسط نرم افزار JVSG با استفاده از آیکون های موجود در برنامه شما می توانید به راحتی دیوارها ، درها ، پنجره ها ، و پله ها ، را با توجه به اندازه واقعی آنها طراحی کنید و حتی می توانید رنگ و نوع سطوح آنها را نیز تغییر دهید . در ورزن حرفه ای این نرم افزار می توانید پلان های طراحی شده توسط نرم افزار اتوکد را مورد استفاده قرار دهید .

با انتخاب آیکون مربوط به دوربین شما می توانید نوع سنسور دوربین (1/3 ،1/4 یا ...) همچنین اندازه و نوع لنز ، فرمت  ( MP ،VGA،4CIF،2CIF،CIF) و رزولوشن را برای هریک از دوربین ها تعیین نمایید . پس آز آن دوربین ها را در محل های مورد نظر قرار دهید و تصویر مجازی دوربین را در کنار صفحه مشاهده کنید . شما می توانید با تغییر محل ، ارتفاع یا زاویه ی قرار گیری دوربین بهترین وضعیت نصب دوربین مدار بسته  را مشخص کنید .

در این نرم افزار از رنگ ها برای راحتی کار و مشخص کردن نواحی مختلف تصویر استفاده شده مثلا رنگ سبز نشان دهنده فاصله ای است که در آن قادر به تشخیص افراد خواهید  بود و در قسمت هایی که با رنگ زرد  نشان داده شده امکان شناسایی افراد و در قسمت های قرمز رنگ امکان مشاهده جزئیات را خواهید داشت . همچنین معیار پیکسل بر فوت که برای تعیین میزان جزئیات تصویر در هر ثانیه می باشد . نیز بر روی تصاویر نشان داده می شود که با توجه به اهداف امنیتی محل مورد نظر می تواند مورد استفاده قرار بگیرد .

کلید های کپی ، کات ، پیست و ... مانند اکثر برنامه های دیگر می باشد  و برای بیشتر کاربران قابل شناسایی هستند . همچنین پروسه طراحی فضاها بسیار ساده می باشد ، مثلا برای قرار دادن یک پنجره بر روی یک دیوار شما می توانید به راحتی با انتخاب آیکون مربوط آن را در محل دلخواه روی دیوار قرار دهید . 

همچنین امکان تصحیح تغییرات انجام شده تا 30 حرکت قبلی وجود دارد که در صورت انجام عمل اشتباه قادر خواهید بود آن را اصلاح نمایید .

یکی دیگر از امکانات گرافیکی که در این نرم افزار به کار گرفته شده ، استفاده از مدل های سه بعدی افراد و اشیاء است . که می توانید آنها را در محل های مورد نظر قرار دهید و تصویر آنها را در دوربین ها مشاهده کنید این کار به خصوص به مشتریان برای تعیین نوع و محل دوربین مدار بسته بسیار کمک می کند چون انها با معیار هایی مانند پیکسل بر فوت که توسط طراحان استفاده می شود  آشنایی ندارند و بدین وسیله با مشاهده عینی تصاویر با توجه به نیاز های امنیتی خود تصمیم گیری راحت تری خواهند داشت .

پس از پایان طراحی سیستم و تعیین نوع و محل دوربین مدار بسته شما می توانید تصاویر تمامی دوربین ها را مانند آنچه در خروجی DVR داریم در صفحه ای جداگانه ببینید و در صورت لزوم تغییرات نهایی را بدهید .

عملکرد های جانبی :

در کنار عملکردهای گرافیکی نرم افزار عملکردهای محاسباتی و کاربردی دیگری نیز فراهم شده که در تعیین نوع و محل دوربین ها می تواند بسیار مفید باشد . این بخش ها را می توان به طور کاملا مجزا از بخش های اصلی برنامه مورد استفاده قرار داد .

محاسبه لنز دوربین :

یکی از این عملکردها محاسبه فاصله کانونی لنز دوربین یا همان سایز لنز است . فاصله ی کانونی (که به میلیمتر تعیین شود ) . به فاصله مرکز لنز تا نقطه کانونی که همان سنسور تصویر است گفته می شود . هر چه این فاصله بیشتر باشد زاویه دید کوچکتر خواهد بود . برای محاسبه سایز لنز لازم است به قسمت مربوط به محاسبه لنز یا در اصطلاح LENS CALCULATOR بروید . 

با وارد کردن پارامتر های میدان دید ، از جمله فاصله هدف از دوربین ، ارتفاع نصب دوربین ، ارتفاع یا عرض میدان دید و فرمت سنسور تصویر ، می توانید به راحتی سایز لنز خود را مشخص کنید و یا با داشتن سایز لنز و محل نصب دوربین میدان دید دوربین را بدست آورید و در کنار صفحه ، تصویر خروجی دوربین را به صورت سه بعدی مشاهده کنید . برای کمک به انتخاب لنز مناسب در این بخش هم مدل های سه بعدی قرار دارد که می توانید با تغییر محل آنها و تماشای تصویر آنها ، با توجه به محل قرار گیری دوربین بهترین لنز را برای دوربین خود انتخاب کنید و یا در صورت ثابت بودن لنز محل نصب دوربین را نسبت به هدف دید آن تغییر بدهید .

محاسبه ی پهنای باند و فضای ذخیره سازی :

در این قسمت شما می توانید پهنای باند مورد نیاز برای دوربین های تحت شبکه و فضای ذخیره سازی مورد نیاز را مشخص کنید . برای این کار لازم است اطلاعات زیر را به نرم افزار بدهید .

  • رزولوشن:از بین لیست موجود رزولوشن دوربین را انتخاب کنید ، مثلا 576*704 CIF PAL 4 - یا 1024*1280 یا هرزولوشن دیگر .
  • فشرده سازی: نوع و میزان فشرده سازی دوربین را مشخص کنید ،مثلا MPEG 4 -H.264 یا سطح متوسط ، زیاد یا .........
  • فریم بر ثانیه : معمولا میزانی بین 5 تا 30 فریم بر ثانیه است .
  • ساعات روز: تعداد ساعاتی از روز که ذخیره سازی در آن انجام می شود .
  • تعداد دوربین ها : تعداد دوربین هایی که با همین پارامتر ها در سیستم وجود دارند.
  • درصد زمان ضبط تصاویر :مثلا اگر بر روی ضبط دائم باشد 100% انتخاب می شود .
  • پیچیدگی صحنه :با توجه به نوع صحنه انتخاب می شود .
  • درصد حرکت : با توجه به شلوغی محل تعیین می شود .
  • پس از تعیین مقادیر بالا شما در خروجی مقدار پهنای باند و فضای ذخیره سازی لازم برای تک به تک دوربین ها و همچنین برای کل سیستم را خواهید داشت .

معایب نرم افزار JVSG:

از معایب این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  • یکی از مهمترین عوامل در انتخاب نوع و محل دوربین ، نور محیط است . در این نرم افزار هیچ گزینه ای برای تعیین نور وجود ندارد و تمامی محیط ها با نور مناسب و یکسان در نظر گرفته شده اند . پس لازم است که طراح با توجه به میزان نور محیط و محل قرارگیری منابع نوری از تجربه شخصی خود نیز برای طراحی استفاده کند .
  • نرم افزار JVSG در مقایسه با نزدیک ترین رقیب این نرم افزار CCTVCAD  از گرافیک پایین تری برخوردار است و نماهای 3 بعدی آن کمی ابتدایی به نظر می رسد . همچنین امکان ایجاد دموهای متحرک که در CCTV CAD وجود دارد در این نرم افزار پیش بینی نشده است .
  • معمولا در پروژهایی که چندین فضای مجزا وجود دارد نیاز است که نقشه مربوط به هر فضا به طور جداگانه ترسیم شود . از آنجایی که در این نرم افزار امکان ایجاد صحات جداگانه در داخل یک فایل میسر نمی باشد باید برای هر فضا یک فایل جدا ایجاد شود و در پروزه های بزرگ با فضاهای متعدد باید برای هر فضا یک فایل مجزا ایجاد کرد که تعدد این فایل ها باعث سردرگمی طراح و مشتریان می شود .
  • در این نرم افزار توجهی به نحوه ارتباط دوربین ها با NVR یا DVR نشده و امکانی برای تعیین محل اتاق سرور، ترسیم نقشه کابل کشی و محاسبه میزان کابل مورد نیاز وجود ندارد از این رو نقشه کابل کشی را باید به طور مجزا توسط نرم افزارهای دیگر طراحی کرد و اگر محدودیتی برای عبور کابل ها وجود داشته باشد طراح باید آن را در زمان طراحی در نظر بگیرید .

نسخه ی 7 این نرم افزار ماه مارس سال 2014 ارائه شد که نسبت به ورژن های قبلی از امکانات بسیار بیشتری برخوردار است . این نرم افزار در سه ورزن پیشرفته ابتدایی و رایگان ارائه می شود . ورژن پیشرفته این نرم افزار با قیمت 399 دلار و ورژن ابتدایی آن 199 دلار به فروش می رسد . در ورژن پیشرفته امکان استفاده از مدل های سه بعدی ساخته شده توسط نرم افزار های دیگر و همچنین امکان استفاده از پلان های طراحی شده توسط نرم افزار اتوکد وجود دارد که این امکانات در ورژن ابتدایی نرم افزار فراهم نشده است . در ورژن رایگان ان که 45 روز قابل استفاده می باشد . محدودیت های گنجانده شده و تنها برای آشنایی کلی کاربران ارائه شده است . که می تواند یک دید کلی از نرم افزار به کاربر بدهد و تصمیم گیری برای خرید را ساده تر کند . 

در نهایت می توان گفت در نبود رقبای جدی برای این نرم افزار و با توجه به سادگی استفاده ، امکانات نسبتا کافی و قیمت مناسب تر نسبت به دیگر نرم افزارها ،نرم افزار JVSG انتخاب مناسبی برای طراحان و مجریان سیستم های دوربین مدار بسته است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: